Pāriet uz galveno saturu

Izglītība un apmācība

Ko dara Komisija

Eiropas Savienības (ES) izglītības stratēģija veicina sadarbību starp ES dalībvalstīm un galvenajām ieinteresētajām personām un ļauj uzraudzīt progresu to kopīgā redzējuma realizēšanā.

Plašāk par stratēģisko satvaru Eiropas sadarbībai izglītības un mācību jomā ceļā uz Eiropas izglītības telpu

Mērķi

Eiropas izglītības telpas (EIT) stratēģiskais satvars tika izveidots, lai strukturētu ES dalībvalstu un galveno ieinteresēto personu sadarbību ar mērķi īstenot to kopīgo redzējumu. 

Satvara loma:

  • stiprināt sadarbību politikas jomā un uzrunāt ieinteresētās personas, lai mudinātu tās iesaistīties iniciatīvā;
  • uzlabot sinerģiju ar citām nozīmīgām iniciatīvām, tai skaitā ar Eiropas Pētniecības telpu un Boloņas procesu;
  • noteikt mērķus un rādītājus, kas palīdz virzīt darbu un uzraudzīt progresu ceļā uz EIT izveidi;
  • veicināt izglītības un apmācības integrāciju Eiropas pusgada procesā.

Mērķrādītāji

Lai pilnībā realizētu ieceri par Eiropas izglītības telpu, būtu jāsasniedz šādi septiņi mērķi.

Līdz 2025. gadam

  • būtu jāpanāk, ka vismaz 60 % PIA iestādes nesen absolvējušo cilvēku profesionālās izglītības un mācību laikā ir ieguvuši ar darba vidē balstītām mācībām saistītu pieredzi;
  • būtu jāpanāk, ka vismaz 47 % 25–64 gadus cilvēku pēdējo 12 mēnešu laikā ir piedalījušies mācībās.

Līdz 2030. gadam

  • tādu 15 gadus vecu personu īpatsvaram, kurām ir sliktas sekmes lasīšanā, matemātikā un dabaszinātnēs, vajadzētu būt mazākam par 15 %;
  • tādu astotās klases skolēnu īpatsvaram, kuriem ir sliktas sekmes datorpratības un informācijpratības jomā, vajadzētu būt mazākam par 15 %;
  • būtu jāpanāk, ka agrīnajā pirmsskolas izglītībā un aprūpē ir iesaistīti vismaz 96 % bērnu vecumā no 3 gadiem līdz vecumam, kad jāsāk obligātā sākumskolas izglītība;
  • būtu jāpanāk, ka izglītību un mācības priekšlaicīgi pametušo īpatsvars ir mazāks par 9 %;
  • būtu jāpanāk, ka vismaz 45 % 25–34 gadus vecu cilvēku ir ieguvuši augstāko izglītību.

Skatīt, ko citas ES iestādes dara izglītības un mācību jomā