Čím se Komise zabývá
Strategie EU pro vzdělávání podporuje spolupráci mezi členskými státy Evropské unie a klíčovými zúčastněnými stranami a umožňuje sledovat pokrok na cestě k dosažení jejich společné vize.
Další informace o strategickém rámci Evropského prostoru vzdělávání
Cíle
Strategický rámec Evropského prostoru vzdělávání byl zaveden v zájmu strukturované spolupráce mezi členskými státy EU a klíčovými zúčastněnými stranami, tak aby se realizovala jejich společná vize.
Svůj úkol plní díky tomu, že
- jsou posíleny prostředky politické spolupráce a osloveny zúčastněné strany, čímž se napomáhá jejich zapojení do iniciativy
- se zintenzivňuje součinnost s dalšími příslušnými iniciativami, včetně Evropského výzkumného prostoru a boloňského procesu
- jsou určeny cíle a ukazatele, jimiž se řídí práce a sleduje pokrok směrem k vytvoření EVP
- se podporuje integrace vzdělávání a odborné přípravy do procesu evropského semestru
Závazky
Aby bylo možné plně realizovat Evropský prostor vzdělávání, mělo by být splněno těchto sedm závazků.
do roku 2025
- alespoň 60 % čerstvých absolventů OVP využívá během svého odborného vzdělávání a přípravy učení se prací
- podíl dospělých ve věku 25–64 let, kteří se v posledních 12 měsících účastnili vzdělávání, dosahuje alespoň 47 %
do roku 2030
- podíl žáků do 15 let se slabými výsledky ve čtení, matematice a přírodních vědách se drží pod 15 %
- slabé výsledky v oblasti počítačové a informační gramotnosti má méně než 15 % osmáků
- předškolního vzdělávání a péče se účastní alespoň 96 % dětí ve věku od 3 let do věku zahájení povinné školní docházky
- vzdělávání nebo odbornou přípravu předčasně ukončuje méně než 9 % žáků
- alespoň 45 % osob ve věku 25–34 let má vysokoškolskou kvalifikaci
Další informace o činnosti ostatních orgánů EU v oblasti vzdělávání a odborné přípravy