Přejít na hlavní obsah

Vzdělávání a odborná příprava

Čím se Komise zabývá

Strategie EU pro vzdělávání podporuje spolupráci mezi členskými státy Evropské unie a klíčovými zúčastněnými stranami a umožňuje sledovat pokrok na cestě k dosažení jejich společné vize.

Další informace o strategickém rámci Evropského prostoru vzdělávání

Cíle

Strategický rámec Evropského prostoru vzdělávání byl zaveden v zájmu strukturované spolupráce mezi členskými státy EU a klíčovými zúčastněnými stranami, tak aby se realizovala jejich společná vize. 

Svůj úkol plní díky tomu, že

  • jsou posíleny prostředky politické spolupráce a osloveny zúčastněné strany, čímž se napomáhá jejich zapojení do iniciativy
  • se zintenzivňuje součinnost s dalšími příslušnými iniciativami, včetně Evropského výzkumného prostoru a boloňského procesu
  • jsou určeny cíle a ukazatele, jimiž se řídí práce a sleduje pokrok směrem k vytvoření EVP
  • se podporuje integrace vzdělávání a odborné přípravy do procesu evropského semestru

Závazky

Aby bylo možné plně realizovat Evropský prostor vzdělávání, mělo by být splněno těchto sedm závazků.

do roku 2025

  • alespoň 60 % čerstvých absolventů OVP využívá během svého odborného vzdělávání a přípravy učení se prací
  • podíl dospělých ve věku 25–64 let, kteří se v posledních 12 měsících účastnili vzdělávání, dosahuje alespoň 47 %

do roku 2030

  • podíl žáků do 15 let se slabými výsledky ve čtení, matematice a přírodních vědách se drží pod 15 %
  • slabé výsledky v oblasti počítačové a informační gramotnosti má méně než 15 % osmáků
  • předškolního vzdělávání a péče se účastní alespoň 96 % dětí ve věku od 3 let do věku zahájení povinné školní docházky
  • vzdělávání nebo odbornou přípravu předčasně ukončuje méně než 9 % žáků
  • alespoň 45 % osob ve věku 25–34 let má vysokoškolskou kvalifikaci

Další informace o činnosti ostatních orgánů EU v oblasti vzdělávání a odborné přípravy