Glavni sadržaj

Obrazovanje i osposobljavanje

Mjere Komisije

U okviru svoje strategije za obrazovanje EU promiče suradnju između država članica Europske unije i ključnih dionika te omogućuje praćenje napretka u ostvarenju njihove zajedničke vizije.

Više o strateškom okviru za europski prostor obrazovanja

Ciljevi

Strateški okvir za europski prostor obrazovanja uveden je kako bi se strukturirala suradnja između država članica EU-a i ključnih dionika na ostvarenju njihove zajedničke vizije. 

To se postiže:

  • jačanjem političke suradnje i poticanjem dionika na sudjelovanje u inicijativi
  • jačanjem sinergija s drugim relevantnim inicijativama, uključujući europski istraživački prostor i bolonjski proces
  • određivanjem ciljeva i pokazatelja za usmjeravanje rada i praćenje napretka u ostvarenju europskog prostora obrazovanja
  • poticanjem integracije obrazovanja i osposobljavanja u europski semestar

Konkretni ciljevi

Za potpuno ostvarenje europskog prostora obrazovanja trebamo postići sljedećih sedam ciljeva:

Do 2025.

  • najmanje 60 % osoba koje su nedavno završile SOO trebalo bi tijekom strukovnog obrazovanja i osposobljavanja sudjelovati u učenju kroz rad
  • najmanje 47 % odraslih osoba u dobi od 25 do 64 godine trebalo je u prethodnih 12 mjeseci sudjelovati u obrazovanju

Do 2030.

  • slabe rezultate u čitanju, matematici i prirodoslovlju ne bi trebalo imati više od 15 % petnaestogodišnjaka
  • slabe rezultate u računalnoj i informacijskoj pismenosti ne bi trebalo imati više od 15 % učenika osmih razreda
  • najmanje 96 % djece u dobi od tri godine do uključivanja u obvezno osnovnoškolsko obrazovanje trebalo bi sudjelovati u ranom predškolskom odgoju i obrazovanju
  • udio učenika koji rano napuštaju školovanje trebao bi biti manji od 9 %
  • najmanje 45 % osoba u dobi od 25 do 34 godine trebalo bi imati visokoškolsku kvalifikaciju

Mjere drugih institucija EU-a u području obrazovanja i osposobljavanja