Mjere Komisije
U okviru svoje strategije za obrazovanje EU promiče suradnju između država članica Europske unije i ključnih dionika te omogućuje praćenje napretka u ostvarenju njihove zajedničke vizije.
Više o strateškom okviru za europski prostor obrazovanja
Ciljevi
Strateški okvir za europski prostor obrazovanja uveden je kako bi se strukturirala suradnja između država članica EU-a i ključnih dionika na ostvarenju njihove zajedničke vizije.
To se postiže:
- jačanjem političke suradnje i poticanjem dionika na sudjelovanje u inicijativi
- jačanjem sinergija s drugim relevantnim inicijativama, uključujući europski istraživački prostor i bolonjski proces
- određivanjem ciljeva i pokazatelja za usmjeravanje rada i praćenje napretka u ostvarenju europskog prostora obrazovanja
- poticanjem integracije obrazovanja i osposobljavanja u europski semestar
Konkretni ciljevi
Za potpuno ostvarenje europskog prostora obrazovanja trebamo postići sljedećih sedam ciljeva:
Do 2025.
- najmanje 60 % osoba koje su nedavno završile SOO trebalo bi tijekom strukovnog obrazovanja i osposobljavanja sudjelovati u učenju kroz rad
- najmanje 47 % odraslih osoba u dobi od 25 do 64 godine trebalo je u prethodnih 12 mjeseci sudjelovati u obrazovanju
Do 2030.
- slabe rezultate u čitanju, matematici i prirodoslovlju ne bi trebalo imati više od 15 % petnaestogodišnjaka
- slabe rezultate u računalnoj i informacijskoj pismenosti ne bi trebalo imati više od 15 % učenika osmih razreda
- najmanje 96 % djece u dobi od tri godine do uključivanja u obvezno osnovnoškolsko obrazovanje trebalo bi sudjelovati u ranom predškolskom odgoju i obrazovanju
- udio učenika koji rano napuštaju školovanje trebao bi biti manji od 9 %
- najmanje 45 % osoba u dobi od 25 do 34 godine trebalo bi imati visokoškolsku kvalifikaciju
Mjere drugih institucija EU-a u području obrazovanja i osposobljavanja