Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εκπαίδευση και κατάρτιση

Τι κάνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Η στρατηγική της ΕΕ για την εκπαίδευση προωθεί τη συνεργασία μεταξύ, αφενός, των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, αφετέρου, των βασικών ενδιαφερόμενων μερών, και τους δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθούν την πρόοδο που σημειώνουν προς την επίτευξη του συλλογικού τους οράματος.

Περισσότερα για το στρατηγικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης

Στόχοι

Το στρατηγικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης καθιερώθηκε για να δώσει μορφή στη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ και των βασικών ενδιαφερόμενων μερών ώστε να επιτύχουν το συλλογικό τους όραμα. 

Το πλαίσιο επιτυγχάνει τους στόχους αυτούς με τους εξής τρόπους:

  • ενισχύοντας τα μέσα της πολιτικής συνεργασίας και προσεγγίζοντας τα ενδιαφερόμενα μέρη, ώστε να ενθαρρύνει τη σταθερή συμμετοχή τους στην πρωτοβουλία·
  • ενισχύοντας τις συνέργειες με άλλες σχετικές πρωτοβουλίες, συμπεριλαμβανομένου του Ευρωπαϊκού Χώρου Έρευνας και της διαδικασίας της Μπολόνια·
  • προσδιορίζοντας στόχους και δείκτες για να καθοδηγήσει τις εργασίες και να παρακολουθήσει την πρόοδο προς την επίτευξη του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης·
  • προωθώντας την ενσωμάτωση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης στη διαδικασία του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου.

Επιμέρους στόχοι

Θα πρέπει να επιτευχθούν οι ακόλουθοι 7 στόχοι για να υλοποιηθεί πλήρως ο Ευρωπαϊκός Χώρος Εκπαίδευσης:

Έως το 2025

  • τουλάχιστον το 60 % των νέων πτυχιούχων από την ΕΕΚ θα πρέπει να επωφελούνται από τη μάθηση που βασίζεται στην εργασία κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τους εκπαίδευσης και κατάρτισης·
  • τουλάχιστον το 47 % των ενηλίκων ηλικίας 25 έως 64 ετών θα πρέπει να έχουν συμμετάσχει σε δραστηριότητα μάθησης τους τελευταίους 12 μήνες·

Έως το 2030

  • μεταξύ των δεκαπεντάχρονων νέων, ποσοστό χαμηλότερο από 15 % θα πρέπει να έχει χαμηλές επιδόσεις στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες·
  • μεταξύ των σπουδαστών που βρίσκονται στο όγδοο έτος σχολικής φοίτησης, ποσοστό χαμηλότερο από 15 % θα πρέπει να έχει χαμηλές επιδόσεις στις γνώσεις χρήσης υπολογιστών και πληροφοριών·
  • τουλάχιστον το 96 % των παιδιών ηλικίας μεταξύ 3 ετών και της ηλικίας έναρξης της υποχρεωτικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να συμμετέχει σε προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα·
  • το ποσοστό των μαθητών που εγκαταλείπουν πρόωρα την εκπαίδευση και την κατάρτιση θα πρέπει να είναι χαμηλότερο από 9 %·
  • τουλάχιστον το 45 % των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών θα πρέπει να διαθέτει τίτλο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Βλ. τι κάνουν τα άλλα θεσμικά όργανα της ΕΕ για την εκπαίδευση και την κατάρτιση