Čím sa zaoberá Komisia
Stratégia EÚ pre oblasť vzdelávania podporuje spoluprácu medzi členskými štátmi Európskej únie (EÚ) a kľúčovými zainteresovanými stranami a umožňuje monitorovanie pokroku pri dosahovaní ich kolektívnej vízie.
Viac o strategickom rámci európskeho vzdelávacieho priestoru
Ciele
Strategický rámec európskeho vzdelávacieho priestoru bol zavedený s cieľom štruktúrovať spoluprácu medzi členskými štátmi EÚ a kľúčovými zainteresovanými stranami tak, aby mohli dosiahnuť svoju kolektívnu víziu.
Rámec to umožňuje prostredníctvom
- posilnenia prostriedkov politickej spolupráce a oslovovania zainteresovaných strán s cieľom podnietiť ich, aby sa zapojili do iniciatívy
- posilňovania synergií s inými relevantnými iniciatívami vrátane európskeho výskumného priestoru a bolonského procesu
- vytýčenia cieľov a ukazovateľov na usmernenie práce a monitorovanie pokroku pri budovaní európskeho vzdelávacie priestoru
- podpory integrácie vzdelávania a odbornej prípravy do procesu európskeho semestra
Ciele
V záujme plnej realizácie európskeho vzdelávacieho priestoru by sa malo dosiahnuť týchto 7 cieľov.
Do roku 2025
- Najmenej 60 % čerstvých absolventov OVP by malo mať počas svojho odborného vzdelávania a prípravy možnosť učiť sa na pracovisku,
- podiel dospelých vo veku od 25 do 64 rokov, ktorí sa v predchádzajúcich 12 mesiacoch zúčastnili na vzdelávaní, by mal dosiahnuť aspoň 47 %.
Do roku 2030
- podiel 15-ročných žiakov so slabými výsledkami v čítaní, matematike a prírodných vedách by mal byť nižší ako 15 %,
- slabé výsledky v počítačovej a informačnej gramotnosti by malo mať menej ako 15 % ôsmakov,
- aspoň 96 % detí vo veku od 3 rokov do veku začatia povinnej školskej dochádzky by sa malo zapojiť do vzdelávania a starostlivosti v ranom detstve,
- predčasne ukončovať vzdelávanie a odbornú prípravu by malo menej ako 9 % žiakov,
- vysokoškolské vzdelanie by malo mať aspoň 45 % ľudí vo veku 25 – 34 rokov
Čo robia ostatné inštitúcie EÚ v oblasti vzdelávania a odbornej prípravy