FAKTKolm neljandikku Venemaa praegustest kommertslennukitest on ehitatud ELis, USAs ja Kanadas. See tähendab, et Venemaa ei suuda hoida oma õhusõidukite parki rahvusvahelistele standarditele vastavana. Venemaa transpordisektori vastu suunatud tegevus Selleks et piirata Venemaa tööstuse suutlikkust omandada olulisi kaupu ning häirida tema maantee-, lennundus- ja merendussektorit, on EL kehtestanud:keelu Venemaale eksportida, müüa või tarnida õhusõidukeid, nende osi ja varustust;keelu kolmandate riikide lennuettevõtjatele teenindada riigisiseseid lende Venemaal;keelu kolmandate riikide lennuettevõtjatele tarnida lennunduskaupu Venemaa lennuettevõtjatele või riigisiseste lendude jaoks Venemaal;keelu mitteregulaarlendudele, kui Venemaa isik teeb otsuse lähte- või sihtkoha kohta (olenemata õhusõiduki omandiõigusest ja kontrollist selle üle);keelu osutada nendega seotud remondi-, hooldus- ja finantsteenuseid;ELi õhuruumi sulgemise kõigile Venemaale kuuluvatele, seal registreeritud või Venemaa poolt kontrollitavatele õhusõidukitele (sh oligarhide eralennukid);piirangud merenavigatsioonikaupade ja raadiosidetehnoloogia ekspordile;täieliku keelu Venemaa ja Valgevene kaubaveoettevõtjate tegevusele ELis (üksikud erandid hõlmavad selliseid olulisi valdkondi nagu põllumajandus ja toiduained, humanitaarabi ja energia);Venemaa haagiste ja poolhaagistega veoautodele täieliku keelu vedada kaupu ELi. See takistab Venemaa kaubaveo-ettevõtjatel ELis kaupade vedamise keelust kõrvale hoida;keelu sellistele ELi ettevõtetele, millest vähemalt 25% kuulub Venemaa isikutele ning mis veavad ELis kaupu maanteel või saavad ELi autoveo-ettevõtjaks;Venemaa lipu all sõitvate laevade ELi sadamatesse sisenemise keelu (erandid kehtivad meditsiini-, toidu-, energia- ja humanitaareesmärkidel);Venemaa sõjale Ukrainas kaasaaitavatele laevadele sadamasse sisenemise ja neile teenuste osutamise keelu. See hõlmab laevu, mis transpordivad sõjavarustust, varastatud Ukraina teravilja või veeldatud maagaasi komponente, samuti naftat vedavaid Venemaa varitankereid, mis rakendavad ebaseaduslikke laevandustavasid;Venemaa merelaevanduse registri tunnustamise lõpetamise ELi tasandil ja sisenemiskeelu kõigile selle poolt sertifitseeritud laevadele, olenemata sellest, millise riigi lipu all nad sõidavad;kõigi ELi ettevõtjate suhtes keelu osutada mereveoteenuseid Venemaa ja kolmandate riikide vahelises naftakaubanduses, välja arvatud juhul, kui see kuulub naftahinna ülempiiri alla;Venemaa raudteedele piiratud juurdepääsu finantsteenustele;sanktsioonid mitme transpordisektoriga seotud isiku, sealhulgas Venemaa transpordiministri suhtes;keelu siseneda ELi sadamatesse laevadel, mis tegelevad laevalt laevale pumpamisega, mille puhul kahtlustatakse Venemaa naftaimpordi keelu või G7 hinnalae koalitsiooni kehtestatud hinnalae rikkumist;keelu siseneda ELi sadamatesse laevadel, mis ei teavita pädevat asutust vähemalt 48 tundi ette liikmesriigi majandusvööndis või 12 meremiili kaugusel kõnealuse liikmesriigi ranniku lähtejoonest toimuvast laevalt laevale pumpamisest;keelu siseneda ELi sadamatesse laevadel, mis manipuleerivad või lülitavad välja oma navigatsiooni jälgimise süsteemi, kui laev transpordib Venemaa naftat, mille suhtes kohaldatakse nafta impordikeeldu või G7 hinnalage;tehingukeelu seoses Venemaa konkreetse taristu, sealhulgas lennujaamade ja meresadamatega.tehingukeeld kolmandate riikide sadamate suhtes, millel on oluline roll Venemaa sõjategevuses; keeld osutada Venemaa valitsuse või Venemaa isikute laevade ja õhusõidukitega seotud edasikindlustusteenuseid kuni viie aasta jooksul pärast nende müüki kolmandatesse riikidesse. Viimati ajakohastatud: 23. oktoober 2025 Terviklik lähenemisviis sanktsioonideleSanktsioonid üksikisikute, äriühingute ja organisatsioonide suhtesViisameetmedImpordi- ja ekspordikeeludFinants- ja äriteenuseid käsitlevad meetmedSanktsioonid energiavaldkonnasSanktsioonid kahesuguse kasutusega kaupade suhtesVara tagasivõitmine ja konfiskeerimine Sanktsioonide mõjususe tagamine