Zagotavljanje izvajanja sankcij Za doseganje ciljev sankcij je ključno njihovo učinkovito in skrbno izvajanje. Za to so v prvi vrsti odgovorne države članice. Komisija tesno sodeluje z njimi in jih pri tem podpira, in sicer z:rednimi srečanji strokovne skupine o izvajanju sankcij, ki Komisiji omogočajo stike z vsemi ustreznimi organi držav članicprojektno skupino „Freeze and Seize“, ki jo je Komisija ustanovila marca 2022 in ki zagotavlja boljše usklajevanje zamrznitve sredstev ruskih in beloruskih posameznikov in subjektovskupino na visoki ravni, ki ji predseduje komisarka Mairead McGuinness in ki organom vseh 27 držav članic omogoča izmenjavo informacij s predstavniki industrije in podjetij EUad hoc srečanji z deležniki, ki jih organizira Komisija in na katerih se zagotavljajo smernice in se razpravlja o izvajanju sankcijEU usklajuje svoje sankcije z drugimi pomembnimi mednarodnimi zavezniki in partnerji, kot so Združene države Amerike, Združeno kraljestvo, Južna Koreja, Švica, Japonska, Avstralija, Kanada, Nova Zelandija in Norveška, tako da vsaka država uporabi zanjo najučinkovitejše gospodarske ukrepe. Preprečevanje izogibanja Izogibanje sankcijam EU je kaznivo dejanje. Za nadzor tega Komisija:mobilizira svoje trgovinske in carinske službe za odkrivanje preusmeritve trgovinskih tokov iz nekaterih tretjih držav, ki delujejo kot možna vstopna točka v Rusijoskupaj s tretjimi državami poskuša doseči dogovor o skupni oceni, primerjati podatke in po potrebi razpravljati o popravnih ukrepihv zasebnem sektorju zbira informacije o vzorcih izogibanja in priporočila za boljše preprečevanje izogibanjaEU je v okviru 11. svežnja sankcij, sprejetega 23. junija 2023, uvedla nov instrument, da bi preprečila izogibanje tem ukrepom prek jurisdikcij tretjih držav. Instrument se je osredotočil na posebno blago z visokim tveganjem, ki dokazano prispe v Rusijo prek tretjih držav, čeprav zanj veljajo sankcije EU. Instrument EU omogoča prepoved izvoza tega blaga v države, ki se uporabljajo za izogibanje našim sankcijam, in prepoved opravljanja povezanih storitev.Seznam blaga in tehnologije, za katere velja ta ukrep, bo izpolnjen le, če ne bo mogoče najti druge rešitve. To pomeni tesno sodelovanje in dialog z vsako od zadevnih tretjih držav. Organom bomo vedno dali priložnost, da se odzovejo na ugotovitve in sklepe EU, tako da je to skrajni ukrep.Številni drugi ukrepi so nam omogočili nadaljnje zatiranje izogibanja sankcijam. Prepoved tranzita za blago z dvojno rabo in napredne tehnologijeUvedli smo prepoved tranzita blaga z dvojno rabo ter naprednih tehnologij, strelnega orožja in z letalstvom povezanih materialov prek ruskega ozemlja. To pomeni, da blago pri izvozu v tretje države ne more več potovati čez ozemlje Rusije.Poleg tega smo gospodarskim subjektom naložili obveznost, da pogodbeno prepovejo ponovni izvoz tega občutljivega blaga v Rusijo.V 18. svežnju sankcij smo uvedli namensko vseobsegajočo določbo za podporo državam članicam pri preprečevanju in preiskovanju sumljivih pošiljk naprednih tehnoloških izdelkov.Prepoved tranzita za gospodarsko kritično blagoUvedli smo prepoved tranzita nekaterega gospodarsko kritičnega blaga prek ruskega ozemlja. To pomeni, da to blago pri izvozu v tretje države ne more več potovati čez ozemlje Rusije. Poročanje o prenosu sredstev iz EUUvedli smo nov ukrep, v skladu s katerim bodo morali subjekti EU, ki so v več kot 40-odstotni neposredni ali posredni lasti ruskih državljanov ali subjektov s sedežem v Rusiji, poročati o nekaterih prenosih sredstev iz EU.Obveznosti poročanja o sredstvih ruske centralne bankeKomisija bo skupaj z državami članicami pripravila pregled vseh zamrznjenih sredstev ruske centralne banke v EU, da bi ugotovila njihovo lokacijo in vrednost. To je zlasti pomembno v zvezi z morebitno uporabo ruskih javnih sredstev za financiranje obnove Ukrajine.V okviru desetega svežnja sankcij so države članice Komisiji poročale o več kot 200 milijardah evrov imobiliziranih sredstev ruske centralne banke. Okrepitev poročanja o zamrznitvi sredstevEU prvič zahteva, da osebe, uvrščene na seznam, pristojnemu nacionalnemu organu dejavno razkrijejo vsa svoja sredstva v jurisdikciji EU. To bo pripomoglo k veliko učinkovitejšemu sledenju in zamrznitvi premoženja. Neizpolnjevanje te obveznosti, tj. neporočanje oseb, uvrščenih na seznam, se bo obravnavalo kot kršitev zakonodaje EU o sankcijah, kar bo imelo posledice v skladu z nacionalno zakonodajo posamezne države članice, vključno s kazenskimi predpisi.To je odziv na vse večjo zapletenost strategij za izogibanje sankcijam. Ostati moramo korak pred takimi poskusi izogibanja.Dvanajsti sveženj sankcij je uvedel strožjo obveznost za države članice, da proaktivno sledijo premoženju oseb s seznama, da se preprečijo in odkrijejo primeri kršitev ali izogibanja sankcijam.Uvrstitev na seznamEU je uvedla merila za uvrstitev na seznam, ki ji omogočajo sankcioniranje oseb, ki olajšujejo izogibanje sankcijam (na primer tistih, ki podpirajo plovbo nevarnih tankerjev za prevoz nafte, ki so del ruske flote v senci).Poleg tega bo možno umrle osebe ohraniti na seznamu zamrznitve sredstev, da se prepreči morebitno izogibanje ukrepu zamrznitve premoženja.Inkriminacija kršitve sankcij EUČeprav ruska agresija na Ukrajino še vedno poteka, je ključnega pomena, da se sankcije EU v celoti izvajajo in da se njihova kršitev ne obrestuje. Od začetka veljavnosti maja 2024 nova pravila EU olajšujejo preiskovanje, pregon in kaznovanje kršitev teh ukrepov v vseh državah članicah.Diplomatski stiki s tretjimi državami (tj. državami, ki niso članice EU)Komisija je vzpostavila novo funkcijo posebnega mednarodnega odposlanca za izvajanje sankcij EU, da bi zagotovila stalne razprave na visoki ravni s tretjimi državami in preprečila izogibanje sankcijam, ki so bile proti Rusiji uvedene od začetka vojne proti Ukrajini. David O’Sullivan, nekdanji generalni sekretar Komisije in visoki diplomat EU, je bil imenovan za odposlanca EU za sankcije in je to funkcijo prevzel januarja 2023.Preprečevanje, da skupno prednostno blago doseže RusijoPodjetja iz EU bodo morala skrbno preverjati, da bodo skupnemu prednostnemu blagu preprečila vstop v Rusijo, in zagotavljala, da bodo to storile tudi njihove hčerinske družbe v tujini, ki trgujejo s takšnim blagom.Poleg tega smo uvedli klavzulo o „izvzetju Rusije“ v zvezi s prenosi pravic intelektualne lastnine, da se industrijsko znanje, preneseno izven EU, ne bi uporabljalo za proizvodnjo skupnega prednostnega blaga, namenjenega Rusiji.Resno ukrepanje proti ruski floti v senciDa bi Rusiji preprečili izogibanje sankcijam in cenovni kapici za nafto, dogovorjeni v skupini G7+, za plovila ruske flote v senci veljata prepoved dostopa do pristanišč in opravljanja storitev. EU je doslej na ta seznam uvrstila 557 plovil.Ugotovljeno je bilo, da se te ladje ukvarjajo z visoko tveganimi praksami pri prevozu ruske nafte ali naftnih derivatov, dobavo orožja, krajo žita ali podporo ruskemu energetskemu sektorju.Ta ciljno usmerjen pristop povečuje stroške Rusije pri uporabi takih plovil, saj ne morejo več poslovati v EU ali z gospodarskimi subjekti EU. Prav tako zmanjšuje število plovil v floti v senci, ki lahko prevažajo rusko surovo nafto. Informacije za deležnike Da bi bile informacije na voljo deležnikom, je Komisija:objavila na stotine pogostih vprašanj v zvezi z vsemi industrijskimi sektorji, na katere vplivajo sankcije, kot so finance in bančništvo, trgovina in carina, energetika, kmetijstvo, promet, mediji in javna naročila, izdala pa je tudi posebne smernice o humanitarnih vprašanjih; vzdržuje redne dialoge z deležniki iz industrije in sodeluje z nacionalnimi organi, ki so pristojni za izvajanje sankcij EU, izdajanje dovoljenj in pregon kršitevobjavila lahko dostopne informacije o doslej sprejetih svežnjih. Zemljevid sankcij EU zagotavlja uporabniku prijazen prikaz vseh trenutno veljavnih režimov sankcij, vključno z osebami, za katere veljajo individualne sankcije. Konsolidirani seznam finančnih sankcij, ki vključuje vse osebe, skupine in subjekte, za katere veljajo sankcije EU, zamrznitev sredstev ter prepoved dajanja sredstev in gospodarskih virov na voljo, je na voljo na spletuvzpostavila orodje za žvižgače za anonimno prijavo kršitev sankcij. V okviru sankcij EU morajo države članice zdaj kršitve sankcij opredeliti kot kaznivo dejanjevzpostavila kontaktno točko na ravni EU za humanitarno pomoč, ki izvajalcem humanitarnih dejavnosti zagotavlja praktične informacije o prošnjah za odstopanja v humanitarne namene v okviru sankcij EUvzpostavila/ustanovila osrednjo kontaktno točko za pomoč organom in subjektom zunaj EU pri uporabi in izvajanju sankcij EU proti Rusiji, zlasti v zvezi s prehransko varnostjo. S tem naj bi se tudi zagotovilo, da to ne bo vplivalo na tok agroživilskih proizvodov in gnojil v njihove države Nazadnje posodobljeno: 23. oktober 2025 Celovit pristop k sankcijamPosamezniki, podjetja in organizacijeVizumski ukrepiPrepovedi uvoza in izvozaUkrepi na področju finančnih in poslovnih storitevSankcije v zvezi z energijoSankcije v prometuSankcije za blago z dvojno raboOdvzem in zaplemba premoženja