X’qed tagħmel l-UE
L-isfidi li qed jikbru bħat-tibdil fil-klima, l-intelliġenza artifiċjali u t-tensjonijiet ġeopolitiċi qed ibiddlu d-dinja li ngħixu fiha. Sabiex jirnexxu f’dan ix-xenarju l-ġdid, jeħtieġ li niżguraw li l-Ewropa tkun post fejn it-tkabbir u l-innovazzjoni jistgħu jkomplu jitrawmu.
Il-Kummissjoni qed tqiegħed il-kompetittività fil-qalba tal-aġenda ekonomika tagħha biex tiżgura li n-negozji Ewropej ikunu jistgħu jirnexxu fis-suq globali u biex twassal prosperità sostenibbli għan-nies kollha fl-UE.
Il-ħidma tal-Kummissjoni f’dan il-qasam hija ggwidata mill-Boxxla għall-Kompetittività u r-rapport ta’ Draghi.

Eżiti mistennija
Il-Boxxla għall-Kompetittività
F’Jannar 2025, il-Kummissjoni ppreżentat il-boxxla għall-Kompetittività, pjan direzzjonali ġdid biex jirrestawra d-dinamiżmu tal-Ewropa u jagħti spinta lit-tkabbir ekonomiku tagħna. Il-Boxxla hija bbażata fuq l-analiżi tar-rapport ta’ Mario Draghi dwar il-futur tal-kompetittività Ewropea u tipprovdi qafas strateġiku biex tmexxi l-ħidma tal-Kummissjoni matul dan il-mandat.
Ir-rapport ta’ Draghi oriġinarjament identifika tliet imperattivi għall-UE biex tagħti spinta lill-kompetittività tagħha:
- Tnaqqis tad-distakk fl-innovazzjoni
- Strateġija konġunta għal dekarbonizzazzjoni u kompetittività
- Iż-żieda fis-sigurtà u t-tnaqqis ta’ dipendenzi eċċessivi
Il-Boxxla għall-Kompetittività tistabbilixxi approċċ u miżuri biex dawn l-imperattivi jissarrfu f’realtà.
Tnaqqis tad-distakk fl-innovazzjoni
Il-Boxxla tispjega kif l-Unjoni Ewropea se tagħti spinta lill-innovazzjoni billi:
- ħolqien ta’ ambjent favorevoli għall-kumpaniji ġodda biex jibdew u jespandu, bi Strateġija dedikata għan-Negozji l-Ġodda u n-Negozji li qed jespandu
- għajnuna għall-kumpaniji l-kbar jadottaw teknoloġiji ġodda bħall-intelliġenza artifiċjali (IA) u r-robotika, bis-saħħa tal-inizjattiva “l-Applikazzjoni tal-IA”
- faċilitar għall-kumpaniji biex joperaw madwar l-UE billi jiġu ssimplifikati r-regoli u l-liġijiet, bi proposta għat-28 reġim legali li jiggarantixxi sett uniku ta’ regoli madwar l-UE
- appoġġ għall-iżvilupp ta’ teknoloġiji ġodda, permezz ta’ pjanijiet ta’ azzjoni dwar il-materjali avvanzati, it-teknoloġija kwantistika, it-teknoloġija bijoteknoloġika, it-teknoloġija robotika, u t-teknoloġija spazjali
Pjan direzzjonali konġunt għad-dekarbonizzazzjoni u l-kompetittività
Il-Boxxla tistabbilixxi kif nistgħu niffaċilitaw l-aċċess għal enerġija affordabbli billi:
- tressaq ’il quddiem Patt għal Industrija Nadifa, li jgħin fit-tnaqqis tal-emissjonijiet tal-karbonju, speċjalment għal kumpaniji intensivi fl-enerġija, u jiffaċilita t-tranżizzjoni tagħhom lejn teknoloġiji b’livell baxx ta’ emissjonijiet tal-karbonju
- preżentazzjoni mfassla apposta ta’ pjanijiet ta’ azzjoni għas-setturi intensivi fl-enerġija, bħall-azzar, il-metalli u s-sustanzi kimiċi, li huma l-aktar vulnerabbli f’din il-fażi tat-tranżizzjoni
- l-iżvilupp ta’ Pjan ta’ Azzjoni għall-Enerġija għall-but ta’ kulħadd li jgħin biex jitnaqqsu l-prezzijiet u l-ispejjeż tal-enerġija
It-tnaqqis tad-dipendenzi u ż-żieda tar-reżiljenza u s-sigurtà
L-UE diġà għandha l-akbar network ta’ ftehimiet kummerċjali fid-dinja li qed jikber b’rata mgħaġġla, li jkopri 76 pajjiż.
Il-Boxxla tidentifika kif nistgħu niddiversifikaw u nsaħħu aktar il-ktajjen tal-provvista tagħna billi:
- l-iżvilupp ta’ firxa ġdida ta’ Sħubijiet għal kummerċ u investimenti nodfa li jgħinu biex tiġi żgurata l-provvista ta’ materja prima, enerġija nadifa, fjuwils tat-trasport sostenibbli, u teknoloġija nadifa minn madwar id-dinja
- ir-reviżjoni tar-Regoli dwar l-Akkwist pubbliku li tippermetti l-introduzzjoni ta’ preferenza Ewropea fl-akkwist pubbliku għal setturi u teknoloġiji kritiċi
Ħames faċilitaturi orizzontali għall-kompetittività
Biex tikkomplementa dawn it-tliet pilastri, il-Boxxla għall-Kompetittività tintroduċi ħames faċilitaturi orizzontali biex tiżdied il-kompetittività tagħna fis-setturi kollha:
- Simplifikazzjoni
- Tnaqqis tal-ostakli għas-Suq Uniku
- Finanzjament tal-kompetittività
- Promozzjoni ta’ ħiliet u impjiegi ta’ kwalità
- Koordinazzjoni aħjar tal-politiki fil-livell tal-UE u dak nazzjonali
Kronoloġija tal-azzjonijiet ewlenin
- L-ewwel trimestru 2025
Inizjattiva dwar il-Fabbriki tal-IA
Patt Industrijali Nadif u Pjan ta’ Azzjoni dwar l-Enerġija Affordabbli
Il-White Paper dwar il-Ġejjieni tad-Difiża Ewropea
Strateġija għal Unjoni tal-Preparatezza
Strateġija tas-Sigurtà Interna
Simplifikazzjoni Omnibus u definizzjoni ta’ kumpaniji żgħar b’kapitalizzazzjoni medja
Unjoni tal-Ħiliet
- It-tieni trimestru tal-2025
Strateġija għan-Negozji l-Ġodda u n-Negozji li qed jespandu
Qafas Ġdid għall-Għajnuna mill-Istat
Unjoni Ewropea tat-tfaddil u tal-investimenti
- It-tielet trimestru 2025
Att dwar l-Ispazju
Pjan ta’ Investiment għat-Trasport Sostenibbli
- Ir-Raba’ Trimestru 2025
L-Att Kwantistiku
Att dwar in-Networks Diġitali
Att dwar l-Aċċelleratur tad-Dekarbonizzazzjoni Industrijali
- 2025
Rieżami tal-Mekkaniżmu ta’ Aġġustament tal-Karbonju fil-Fruntieri
Att dwar il-Mediċini Kritiċi
QFP(il-qafas finanzjarju pluriennali), inkluż il-Fond għall-Kompetittività
- Ir-Raba’ Trimestru 2026
Att dwar l-Ekonomija Ċirkolari
- 2026
It-28 reġim
Bord taż-Żona Ewropea tar-Riċerka
Att dwar il-Materjali Avvanzati
Reviżjoni tad-direttivi dwar l-Akkwist Pubbliku
Reviżjoni tar-Regolament dwar l-Istandardizzazzjoni
Il-kisbiet ewlenin
- L-UE tipprovdi qafas stabbli u sigur għall-kumpaniji bl-iżvilupp ta’ teknoloġiji diġitali, permezz ta’ miżuri bħall-Att dwar id-Data u l-Att dwar il-Governanza tad-Data, l-Att dwar ir-Reżiljenza Ċibernetika u l-Att dwar l-IA.
- It-tnaqqis fil-prezz tal-enerġija huwa vitali biex tingħata spinta lill-kompetittività. L-azzjonijiet tal-UE wara l-invażjoni tal-Ukrajna mir-Russja ppermettewlna nerġgħu lura għall-kostijiet tal-enerġija fil-livell ta’ qabel il-gwerra. Sadanittant, l-investimenti tagħna fl-enerġija nadifa tawna s-setgħa nipproduċu aktar elettriku mir-riħ milli mill-gass fl-2023 għall-ewwel darba. Aktar minn wieħed f’kull ħames teknoloġiji nodfa tad-dinja huma żviluppati fl-UE, u l-Ewropa hija mexxejja dinjija fl-iżvilupp ta’ turbini eoliċi, elettrolizzaturi u fjuwils b’livell baxx ta’ emissjonijiet tal-karbonju.
- L-UE għandha l-akbar network – li qed tiżviluppa l-aktar malajr – ta’ ftehimiet kummerċjali tad-dinja, network li tkopri 76 pajjiż. Aħna s-sieħeb kummerċjali numru wieħed għal 72 pajjiż, li jirrappreżentaw 38 % tal-PDG dinji. Fl-2022, il-valur tal-kummerċ tal-UE permezz ta’ ftehimiet ta’ kummerċ ħieles mas-sħab globali qabeż iż-€2 triljun għall-ewwel darba.
- Il-Kummissjoni stabbiliet miri ambizzjużi biex tnaqqas ir-rekwiżiti ta’ rapportar b’mill-inqas 25 % għall-kumpaniji kollha u b’mill-inqas 35 % għall-SMEs, u eventwalment tespandi dan it-tnaqqis għat-tipi kollha ta’ piż amministrattiv. Dan huwa parti minn sforz bla preċedent tal-UE lejn is-simplifikazzjoni, li għandu l-għan iħeġġeġ id-dinamiżmu tan-negozju u jattira investiment addizzjonali lejn l-Ewropa.
- L-UE għandha grupp kbir ta’ ħaddiema tas-sengħa, sistemi ta’ edukazzjoni u taħriġ b’saħħithom, u stat soċjali robust. Illum aktar minn 216.5 miljun persuna, jew aktar minn 75 % tal-popolazzjoni, huma impjegati, aktar milli fi kwalunkwe żmien ieħor fl-istorja tal-UE.